Časy sú ťažké. Spoločnosti znižujú objem, ľudia napínajú opasky a mnohí činitelia s rozhodovacou právomocou zdržiavajú veľké nákupy. Vaša spoločnosť však neznížila vaše predajné kvóty. Predaj v zložitej ekonomike si vyžaduje iný prístup ako počas robustnej ekonomiky. Pozrime sa na to, čo musíte urobiť, aby ste mohli aktívne súťažiť a udržať svoj predaj na vode.
V prvom rade neverte všetkému, čo počujete. To, že médiá tvrdia, že ekonomika klesá, neznamená, že to ovplyvní váš predaj. Vaše duševné myslenie hrá obrovskú úlohu vo vašom úspechu. Aj keď je ťažké udržať pozitívnu perspektívu v časoch, ako je tento, je nevyhnutné sa sústrediť na váš hlavný cieľ. Spojte sa s pozitívnymi, rovnako zmýšľajúcimi ľuďmi a vyvarujte sa vodákov, ako je mor.
Utiahnite svoje vyhľadávanie. Príliš veľa predajcov pri prieskume obsadzuje širokú sieť so zámerom zachytiť všetko, čo im príde na cestu. Tento prístup však jednoducho nie je dobrým využitím vášho času. Namiesto toho, aby ste zavolali sto spoločností, určte ideálneho zákazníka a zacieľte na podniky alebo organizácie, ktoré sa viac zodpovedajú tomuto popisu. Ak neviete, kto je váš ideálny zákazník, pozrite sa na svojich existujúcich klientov. Kto vytvára vysoké príjmy s vysokými ziskovými maržami? Aké problémy im pomáhate riešiť? Prečo s vami obchodujú? Ak to nevieš, spýtaj sa.
Zamerajte svoje prezentácie. Kedykoľvek sa stretnete s potenciálnym alebo existujúcim klientom, uistite sa, že vaša prezentácia je priamo zameraná na ich problém. Preskočte nezmysly o svojej spoločnosti, ako dlho ste v podnikaní, bla, bla, bla. Namiesto toho sa sústreďte na to, aby ste PRESNE ukázali, ako bude pre ich podnikanie prínosom používanie vášho produktu alebo služby.
Priblížte sa svojim zákazníkom. Dúfajme, že už máte skvelý vzťah so svojimi existujúcimi klientmi. Nastal čas na posilnenie tohto vzťahu. Agresívne hľadajte spôsoby, ako im môžete pomôcť pri riešení problémov, s ktorými sa môžu stretnúť vo svojom podnikaní. To nevyhnutne neznamená, že budete predávať viac svojich výrobkov. Mohlo by to znamenať ich spojenie s odborníkmi v rôznych oblastiach, pomoc im pri projekte alebo odporúčanie iných zdrojov.
Zviditeľnite sa. Odolajte pokušeniu plaziť sa do jaskyne a schovať sa, až kým sa hospodárstvo neobnoví. Vaši zákazníci na vás môžu zabudnúť a môžete zomrieť. Teraz je čas na zvýšenie sieťových aktivít – uistite sa, že ste pripojení k sieti pri vhodných udalostiach. Svoju viditeľnosť môžete zvýšiť aj písaním článkov pre priemyselné obchodné časopisy, vystúpením na priemyselných konferenciách a dobrovoľníckou prácou na podujatiach vašej asociácie.
Dolaďte svoje predajné schopnosti. Ako tréner predaja sa k tomu vždy vraciam, a to z dobrého dôvodu. Zručnosti, ktoré momentálne vlastníte, vás dostali tam, kde ste dnes, ale nedostanú vás ďalej.