Funguje váš marketing efektívne? Otestujte ho.

Je dôležité otestovať svoju marketingovú stratégiu – nebudete vedieť, či ste na správnej ceste, kým nebudete mať čas analyzovať výsledky svojho úsilia. Ak chcete získať maximum z testovania, zvážte použitie týchto troch prístupov:
1. Jemne dolaďte svoju online viditeľnosť pomocou analýzy
Webová stránka vašej spoločnosti je stredobodom vašej online prítomnosti, preto ju určite dôkladne otestujte. Služba Analytics môže zachytiť metriky, ktoré naznačujú angažovanosť na vašej stránke, ako je miera odchodov zo stránky a čas strávený na stránke. Ak sa pozriete na kľúčové slová, na ktorých sa momentálne nachádzajú vaše stránky, môžete určiť možnosti marketingu obsahu.

marketing.jpg

Vytvorte napríklad dlhodobý príspevok pre svoj firemný blog na tému vášho odvetvia a zahrňte kľúčové slová, s ktorými chcete byť prepojení. Potom preskúmajte svoje analýzy a zistite, aké ďalšie kľúčové slová priviedli ľudí k tomuto príspevku.
2. Využite silu sociálnych médií
Sociálne médiá poskytujú nástroje, ktoré marketingoví výskumníci v predchádzajúcich desaťročiach jednoducho nedokázali predstaviť: milióny alebo miliardy používateľov a predtým nepredstaviteľné množstvá údajov. Je to silná časť vášho testovacieho súboru nástrojov – napríklad zvážte použitie služby Facebook na otestovanie svojich reklám. Sociálna platforma vám umožňuje priradiť reklamu k šiestim obrázkom, po ktorých Facebook automaticky nájde obrázok s najlepšou odozvou a zobrazí ho.

podnikatelka.jpg

3. Analyzujte spätnú väzbu a skúsenosti zákazníkov prostredníctvom segmentácie
Nakoniec, jediná vec, na ktorej naozaj záleží pri marketingu je, ako ho vnímajú potenciálni zákazníci. „Spustenie testov týkajúcich sa zasielania správ, brandingu alebo dizajnu užívateľských skúseností môže byť účinným prostriedkom na určenie, či je kampaň na správnej ceste,“ vysvetľuje Sarah Fruy, riaditeľka online marketingu pre Pantheon. Rovnakú správu môžete otestovať s rôznymi osobami, aby ste zistili, ako môžu rôzne segmenty publika vnímať alebo odpovedať na obsah.
 
Skvelé nové možnosti v oblasti analýzy, údajov v sociálnych sieťach a segmentovanej spätnej väzby od zákazníkov vám umožnia robiť dobre informované rozhodnutia vo vašich marketingových kampaniach. Získanie týchto práv môže znamenať rozdiel, pokiaľ ide o angažovanosť a rast značky, takže začnite testovať ešte dnes.